Veterandagen 29 Maj

Veterandagen 2016

Veterandagen 2017, då vi hedrar Sveriges veteraner, firas den 29 maj. Det största arrangemanget genomförs vid Sjöhistoriska museet i Stockholm.

Också i år deltar fallskärmsjägarna med fanbärare på plats. Du som är i Stockholm denna dag bör ta vägarna förbi. Det blir bl.a. flyguppvisning med Team 60 och överflygning med JAS 39 Gripen samt TP 84 Herkules.

Program

11:00-19:00 Försvarsmakten, andra myndigheter och ideella organisationer visar upp sin verksamhet ur ett veteran- och anhörigperspektiv.
14:30-15:45 Veterandagsceremoni med kransnedläggning och medaljering. Medverkar gör bland andra H.M.K Carl XVI Gustaf och överbefälhavare Micael Byden.
16:00-17:00 Mat och mingel i mässtältet. Utdelning av priset för Årets veteran.
17:00-20:30 Gratiskonsert med fältartisterna och Mustasch.

Ytterligare detaljer om programmet på Försvarets sidor och i denna pdf-fil.